Négyévszakos gumi

Vannak helyzetek, amikor igenis a négyévszakos abroncs fog beválni. Amennyiben nem tervez téligumira váltani, és amúgy sem szokott rosszabb időben vezetni, akkor érdemes lehet négyévszakos gumit használni. Régebben nem volt jellemző ez, azonban ma már megannyi európai országban, így Magyarországon is egyre felkapottabb.

Ez java részt annak tudható be, hogy az elmúlt években a gyártók nagyon sok időt és pénzt áldoztak ezen termékeknek a fejlesztésére. Ennek pedig az eredménye az lett, hogy a négyévszakos gumi igazán jó alternatívává vált bizonyos helyzetekben.

Azoknak, akik évente maximum 10 ezer kilométert autóznak, tökéletesen beválik. Annyit még tudni kell, hogy 150 lóerő teljesítmény felett nem ajánlott ezt választani, ezért, akinek egy kisebb kocsija van, amivel leginkább a városon belül járkál, nem fog csalódást okozni ez az abroncs. Télen sem kell aggódni, ugyanis a jogszabály szerint télinek is számít.

Ezt igazolja, hogy a gumin ott van a hópihe jelölés. Sokan azért döntenek az ilyen abroncs mellett, mert ez egy remek gazdasági döntés, sőt, éppen azoknak felel meg leginkább, akik amúgy sem járnak sokat az autójukkal. Sok autótulajdonos szerint, a komfortot illetően is beválik ez, ugyanis nem kell évente kétszer gumishoz járni vagy otthon abroncscserével és persze a tárolással foglalkozni.

Mit kell tudni az árakról? Nos, ha valaki azonos márkát vesz alapul, akkor a nyári abroncs árához képest, a téli 10-15 százalékkal, a négyévszakos pedig ugyanennyivel drágább. Ezt és a tárolási, cserélési költségeket figyelembe véve kijelenthető, hogy azoknak éri meg a négyévszakos gumi, akik évente nem mennek túlságosan sokat. Milyen esetekben éri meg még ezt választani?

Nos, ez mondjuk egy 5 éves járgánynál jó választás lehet, főleg akkor, amikor annak az ereje jóval 150 lóerő alatt van. Persze tudni kell, hogy a sportosabb verdáknál megvan a nagyobb teljesítmény és a vadabb vezetési stílus sokkal inkább megkívánja az adott évszakhoz legjobban passzoló gumifajtát. Aki nyugisan vezeti a kisebb, nem bivalyerős járgányát, annak ideális a négyévszakos változat.