Reklámajándék választás

Nagyon sok múlik azon, hogy a vállalatok milyen promóciós meglepetés megvásárlása mellett döntenek. Rengeteg tényezőt kell figyelembe venniük, ha azt akarják, hogy sikeres legyen a reklámajándék választás.

Először is, képet kell alkotniuk a célcsoportjukról. Kiket érdekelhet a termékük vagy a szolgáltatásuk? A férfiakat vagy a nőket? Esetleg a gyerekeket? Milyen korosztály szokott náluk vásárolni, és nekik hol van a lakhelyük? Milyen iskolai végzettséggel rendelkeznek, és hol dolgoznak?

A reklámajándék választás során az is lényeges, hogy a célcsoport milyen érdeklődéssel bír. Nem mindegy, hogy milyen vágyaik és problémáik vannak. Érdemes erről egy külön profilt készíteni, aminek a neve angolul Buyer Persona.

Például, ha egy vállalatnak elsősorban a 40-55 év közötti hölgyek jelentik a célcsoportját, akkor a reklámajándék választásnak ehhez kell igazodnia. A nők biztosan örülnének egy-egy divatos sálnak vagy övnek. Tetszhet nekik a mintás jegyzetfüzet vagy a lakásdekoráció, de például zsebkést nem érdemes nekik venni.